Pierogarnia – dla szukających pomysłu.

Niewielki
wolnostojący budynek na nowym osiedlu w Krakowie przyciąga wzrokiem
głównie dzięki dużemu logo z napisem Sztuka Pieroga i gustownej
aranżacji na zewnątrz. W środku jest przytulnie, lokal stylizowany
jest na polską chatę.

Jedyne, co wymyka się klimatowi, to
nowoczesne zamrażarki, w których znajduje się ok. 40 rodzajów
pierogów. Tak wygląda punkt sprzedaży produktów garmażeryjnych
firmy Polskie Jadło, noszący nazwę „Sztuka Pieroga”. – Nasza
oferta polega na dystrybucji pierogów Polskie Jadło do detalicznych
punktów handlowych, które prowadzą ich sprzedaż poprzez stoiska
patronackie. Zanim rozpoczęliśmy przyjmowanie ofert od
franczyzobiorców, przeprowadziliśmy program pilotażowy,
sprawdzając, jak zostaną zaakceptowane nasze produkty zarówno pod
względem jakościowym, jak i cenowym – wyjaśnia Jan Kościuszko,
prezes Polskiego Jadła i równocześnie podkreśla, że program
zyskał pełną akceptację klientów i rozwija się bardzo
dynamicznie.

Znana marka nie potrzebuje reklamy

Potwierdza to Anna Mika, która pracuje w punkcie sprzedaży pierogów na
krakowskim osiedlu. – Ponieważ mój punkt jest typowym osiedlowym
sklepikiem, oceniam, że 80% mojej klienteli to stali klienci –
mówi Mika. – Szukając franczyzodawcy, dowiedziałam się od
przedstawiciela Polskiego Jadła o możliwości współpracy z firmą.
Zdecydowałam się bez wahania – wspomina swoją decyzję o
przystąpieniu do współpracy z Polskim Jadłem Anna Mika.

Polskie Jadło SA pomaga swoim franczyzobiorcom w uzyskaniu kredytu
kupieckiego i zapewnia dostawy towaru, gwarantując stały poziom
cenowy. – Spółka pełni również rolę doradczą poprzez
wskazanie partnera leasingowego, u którego franczyzobiorca może
zaopatrzyć punkt w niezbędny sprzęt (zamrażalki, ekspozycję
itp.) w przypadku, gdy takiego sprzętu w obiekcie brak – tłumaczy
Jan Kościuszko i podkreśla, że spółka również obejmuje punkt
działaniami marketingowymi.

Spółka pomogła Annie Mice w zakresie
doboru lokalizacji i w pozyskaniu niezbędnego sprzętu, a ponadto
gwarantuje stałe dostawy towaru.

Jak wygląda idealny franczyzobiorca? – To przede wszystkim lojalny
partner i osoba sumiennie wypełniająca swoje obowiązki, angażująca
się w działania mające na celu stałe zwiększanie sprzedaży
produktów w swoim punkcie – opowiada Prezes Spółki. Katarzyna
Kozak

Koszt
inwestycji:

Uzależnione są od miejsca, w którym będzie działać:

 – jeśli rozpatrujemy instalację punktu w działającym sklepie
spożywczym, który jest własnością przyszłego franczyzobiorcy,
jeśli istnieje możliwość wykorzystania urządzeń (np.
zamrażarek ekspozycyjnych),

10–15
tys. zł
–w przypadku, gdy istnieje konieczność zakupu sprzętu. Przy takim
wariancie franczyzodawca podpowiada wariant leasingowy na sprzęt.
Obsługa miesięczna wynosi 120–150 zł.

40–60
tys. zł
– w przypadku franszyzy gastronomicznej, czyli małej restauracji lub baru, z czego 20–30 tys. franczyzodawca musi przeznaczyć na urządzenie i zagospodarowanie lokalu, a drugie tyle na zaopatrzenie w sprzęt

Koszty miesięczne: wyliczane są indywidualnie. Jeśli lokal jest wyposażony w niezbędny sprzęt i pracują w nim sami franczyzobiorcy, miesięczne koszty są praktycznie zerowe

Zysk miesięczny: szacowany na poziomie 40% marży

Spodziewane przychody: uzależnione są w największej mierze od lokalizacji, w której zostanie uruchomiony punkt. Warto pamiętać, że każda lokalizacja wymaga akceptacji franczyzodawcy.

Spodziewany dochód:dochód z małych i średnich placówek prowadzonych w systemie barowo-restauracyjnym, zatrudniających dwie osoby szacowany jest na 7–8 tys. zł netto.

O franczyzowych planach na przyszłość mówi Jan Kościuszko, prezes Polskiego Jadła:

“W najbliższym czasie chcemy zrealizować dwa podstawowe cele. Pierwszy
z nich to stałe powiększanie wolumenu sprzedażowego, co uzyskamy w drodze rozwijania franczyzy kupieckiej. Działanie tego rodzaju ugruntuje pozycję Polskiego Jadła w segmencie produkcji i sprzedaży dań gotowych na rynku HoReCa, gdzie chcemy być pozycjonowani jako
wyroby Premium, lecz przy zachowaniu dotychczasowej strategii cenowej. Drugim celem jest rozpoczęcie instalacji małych i średnich franczyzowych obiektów gastronomicznych, w których oferowane będą produkty wytwarzane i dystrybuowane przez spółkę Polskiego Jadła”.

Adres internetowy:

polskiejadlo.com.pl

Zdjęcie: 

polskiejadlo.com.pl

Podobne artykuły:

Pyszną kanapkę, poproszę – franczyza dla każdego

Ręcznie robione Krakowskie praliny – historia z sukcesem

Artykuł dodany z programu partnerskiego Łowca

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top