Kosmiczny pomysł na nieziemski marketing

Na opatentowanie czeka bowiem technologia Shadow Shaping. Polega ona na tworzeniu małych wgłębień w powierzchni pyłu księżycowego. Wgłębienia te ułożone w hasło reklamowe lub logo, rzucają cień i są widoczne z powierzchni naszej planety. Całego dzieła dokonują oczywiście specjalnie do tego celu zaprojektowane roboty.

W kosmosie jeszcze nic się nie dzieje ale na ziemi trwa już zacięta walka. Jej przedmiotem są licencje na wykonywanie reklam. Widoczną stronę księżyca podzielono na 44 parcele, które się do tego nadają.
Licencję można wygrać na aukcji, która rozpoczęła się 20 lipca 2009 w 40 rocznicę lądowania na księżycu i potrwa przez 3 miesiące, czyli do 20 października. Wyniki zostaną ogłoszone na początku listopada 2009. Minimalna kwota, od której można wziąć udział w aukcji to 46 000$ ( 138 000 PLN). 
Żeby wziąć udział w licytacji należy wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie Moon Publicity i zastosować się do zawartych w nim wskazówek.

Działki mają różną wielkość, niektóre położone są w zapadlinach inne na wyniesieniach terenu. Zarówno jedne jak i drugie mają swoje wady i zalety. Każda działka ma swoją antyczną nazwę. W centralnej części znajdują się na przykład Ptolemeusz i Juliusz Cezar, na obrzeżach znajdziemy tez Arystotelesa i Platona. 
Parcela numer 58 to Copernicus. Jej duża powierzchnia 1,065,000 km2 i centralna lokalizacja mają zapewne wpływ na cenę wywoławczą: bagatela 364 000$ ( 1 092 000 PLN).

Pomysłodawcy przedsięwzięcia przekonują, ze jest to świetna inwestycja. Pomijając oczywiste korzyści takie jak ogólnoświatowy zasięg reklamy, podkreślają że przestrzeń kosmiczna przeżyje drugi renesans i znajdzie się w centrum zainteresowania.

Prawo zabrania na razie posiadania terenów poza ziemskich. Kiedy jednak się to zmieni, osoby posiadujące licencję będą mogły pretendować do otrzymania tytułu własności.
Zakup licencji można potraktować też jako długo terminowa inwestycję i odsprzedać swoje prawa z zyskiem.

Adres internetowy:

moonpublicity.com

Foto: moonpublicity.com

 

Zobacz też:

 BlendTec i komediowa reklama przyczyną sukcesu

Gigantyczne reklamowe bilboardy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top