Jak oszczędzać w firmie

Najbardziej załamał się rynek budowlany. Najgorsze jest to, że nie są wykonywane nowe inwestycje. W tej branży cykl budowlany trwa od 1 do 3 lat tzn. że za rok firmy zajmujące się wyposażeniem mieszkań mogą mieć poważny problem. Trzeba ciąć koszty.

Są firmy, które zamiast zatrudniać nowych pracowników przyjmują…praktykantów. Pozwala to pozyskać na krótki okres ambitnego i dobrze wykształconego pracownika za niewielkie pieniądze, bądź całkiem za darmo.

Poniżej przedstawiamy kilka porad z cyklu zaciskania pasa w czasach kryzysu przygotowane przez portal Entrepreneur.com.

  • tnij koszty, wejdź on-line, sprzedawaj, oferuj usługi. Internet nie oznacza dodatkowych wydatków, tylko dodatkowe możliwości,
  • oszczędzaj na reklamie, może piękne grafiki budują markę, ale czy naprawdę są potrzebne? W google adwords są najdroższa częścią kampanii,
  • kupuj tylko regenerowane kartridże do firmowych drukarek – różnicy nie zauważysz a zaoszczędzisz górę pieniędzy,
  • zamiast np. Microsoft office, ściągnij w pełni darmowy i legalny openOffice,
  • korzystaj z usług firm zewnętrznych częściej niż dodatkowych pracowników – sporo zaoszczędzisz,
  • masz dzieci? Po co mają się nudzić w domu jak mogą pomóc,
  • Twój dostawca jest niedaleko – po co czekać i płacić, jedź i odbierz samemu,
  • zbieraj oferty – przynajmniej 3 na to co potrzebujesz. Będziesz miał/miała pewność że wybrałeś/wybrałaś najlepszą propzycję.

 

 

Przejdznaswoje.pl

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top