Woda kokosowa podbija świat

Czym wogóle jest woda kokosowa? Produkt, który coraz częściej można spotkać na półkach w polskich sklepach. Jak napisaliśmy we wstępie woda kokosowa to prawdopodobnie najbardziej zdrowy i naturalny napój na świecie. Międzynarodowa organizacja FAO (Food and Agriculture Organization) określiło wodę kokosową jako “naturalny napój izotoniczny, który posiada ten sam poziom elektrolitów co nasza krew”.

Jak podają producenci to po prostu eliksir zdrowia i urody, ogromne bogactwo minerałów: potasu, magnezu, wapnia, fosforu, sodu i witamin. Wpływa korzystnie na cerę, pracę serca, nerek i układ nerwowy. W dodatku nawadnia dziesięć razy lepiej niż najlepszy napój izotoniczny, a przy tym ma znikomą dawkę tłuszczów i kalorii. Minerały, tj. potas reguluje w naszym organizmie równowagę wodną, wzmacnia mięśnie, a także wpływa na prawidłowy rytm serca. Wraz z magnezem odpowiada również na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, dlatego też pierwiastki te są szczególnie ważne dla osób narażonych na działanie stresu. Magnez z kolei poprawia kondycję włosów i paznokci, a także pomaga w koncentracji i przeciwdziała skurczom. Wapń i fosfor, występujące w wodzie kokosowej, odpowiadają za zdrowie naszym kości i zębów.

Właściwości wody kokosowej zostały potwierdzone licznymi badaniami klinicznymi. Działa ona jako doskonały nawadniający napój dla sportowców, jest pomocna w ćwiczeniach fizycznych, zmniejsza puchnięcie rąk i stóp, wspiera funkcjonowanie nerek i rozpuszcza kamienie nerkowe, zabezpiecza przed zachorowaniem na raka, pomaga utrzymać w równowadze poziom cukru we krwi u diabetyków, zapewnia dostęp minerałów (elektrolitów), poprawia trawienie, zawiera składniki, które wspierają rozwój przyjaznych bakterii w jelitach, pomaga w zaparciach, zmniejsza ryzyko chorób serca, poprawia krążenie krwi, obniża wysokie ciśnienie krwi, obniża poziom cholesterolu, pomaga w zapobieganiu miażdżycy, zapobiega tworzeniu się skrzepów krwi, posiada właściwości przeciwdziałania starzeniu, wzmacnia skórę i poprawia jej elastyczność, redukuje przebarwienia i plamy na skórze, redukuje zmarszczki i fałdy na skórze, przyspiesza gojenie się ran, poprawia wzrok i zapobiega jaskrze, zawiera silne przeciwutleniacze oraz wzmacnia funkcje odpornościowe.

Liderem rynku wody kokosowej w Stanach Zjednoczonych jest firma Vita Coco (w której po 1% udziałów mają Madonna i Rihanna). Obok Vita Coco na tamtejszym rynku istnieją marki Zico i O.N.E. Popularność tego produktu jest ogromna. Rynek w USA w 2011 roku zwiększył się o 100%. Okazję do dobrego biznesu szybko wyczuły dwa duże koncerny: w ubiegłym roku Coca-Cola przejęła Zico, a firma Pepsico ma już połowę udziałów w O.N.E. Pepsico przejęło też firmę Amacoco, lidera rynku w Brazylii, która jest największym rynkiem wody kokosowej na świecie. 10 lat temu woda kokosowa stała się tam drugim, po soku pomarańczowym, najchętniej kupowanym napojem.

Moda na wodę kokosową z USA przywędrowała do Europy Zachodniej: Wielkiej Brytanii, Skandynawii, Francji, Niemiec oraz Hiszpanii. Na naszym europejskim podwórku liderem jest Coco Juice, która produkowana jest przez niemiecką firmę Dr Antonio Martins. Dystrybutorem w Polsce wody kokosowej jest firma Vivalife.

W Polsce można kupić Coco Juice w trzech odmianach: naturalnym, z dodatkiem ananasa i aceroli oraz z dodatkiem banana i cytryny. Szklana butelka 200 ml kosztuje ok 7-8 zł, plastikowa 330 ml ok 8zł a półlitrowy karton ok 10-13 zł. Dostępna jest w sklepach ze zdrową żywnością, delikatesach Alma oraz sieci Piotr i Paweł. Trwają rozmowy, dotyczące wprowadzenia produktu do sieci super- i hipermarketów.

Cena importowanej wody jest raczej wysoka. Stąd producent rozważa uruchomienie produkcji wody kokosowej w Polsce. Firma daje sobie kilka lat na zbudowanie dystrybucji, wizerunku marki jako lidera i przygotowanie się do walki z gigantami, tj. koncernami Pepsico i Coca-Cola. I tu pojawia się szansa na uczestniczeniu w rozwoju tego biznesu w Polsce. Wszystko zależy od Waszych pomysłów na firmę, która mogłaby mieć w tym udział.

 Artur Stasiak

Adres internetowy: vivalife.pl

Zdjęcia: vivalife.pl

 

Podobne artykuły:

WaterMill: Woda z powietrza pomysłem na firmę

Odzysk wody z instalacji domowej pomysłem na biznes

Woda z kranu potrafi zabić bakterie. ActiveION

Basen rozkładany na środku oceanu, jeziora.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top