Ubrania na średnich półkach zostają

Analitycy już zauważają tam odpływ klientów do segmentu niższego. Świadczą też temu problemy takich marek jak Monnari czy Vistula.

Przedsiębiorstwa, które mają inną grupę docelową radzą sobie całkiem dobrze i przepowiadają wzrosty. O 20% wzrosną przychody ze sprzedaży firmy Simple.

Już w czerwcu były one o 30% wyższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Cała grupa Gino Rossi, w której portfelu jest Simple, poprawi swoje wyniki, a jej skonsolidowane przychody będą wyższe niż 192 miliony PLN.

Przykładem na rozkwit z dolnej półki może być firma obuwnicza posiadająca markę CCC. W czerwcu zanotowała ona 20% wzrost.

Potwierdza to tezę, że w czasach kryzysowych najlepiej radzą sobie przedsiębiorstwa skierowane do najzamożniejszej i najbiedniejszej klasy.

Segment średni, żeby utrzymać się na rynku, obniża ceny kosztem własnych marż. Pozwala to na razie na osiąganie kilkuprocentowych wzrostów. 

Na ten temat czytaj więcej w dzisiejszym wydaniu Gazety Prawnej.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top