Threadless innowacją roku 2008

Threadless to spółka odzieżowa założona przez 2 przyjaciół: Jake’a Nickell i Jeffrey’a Kalmikoff. W 2000 roku obaj po licznych niepowodzeniach przerwali naukę w college’u i postanowili spróbować własnych sił w biznesie.

Zaczynali od budżetu opiewającego na 1000$. W osiem lat ich wpływy wzrosły aż o 500%, a marże sięgają 30%. Warto dodać, że Threadless nigdy nie wydali ani centa na reklamę i nie zatrudnili profesjonalnych projektantów do wymyślenia wzorów koszulek. Jake i Jeffrey mieli za to coś cenniejszego. Ich przyjaciele a później fani doradzali im co umieścić na T-Shirtach, żeby firma święciła tryumfy.

Baza klientów liczy 700,000 członków, a w 2006 sprzedaż przekroczyła 18 milionów dolarów. Sprzedaż koszulek wyniosła w samym zeszłym roku 30 milionów dolarów. Firma Treadless urzęduje w biurze o powierzchni 25 000 metrów kwadratowych i zatrudnia 50 osób. Biuro jest otwarte dla klientów i jest zarazem sklepem. Wszyscy pracownicy mają mniej niż 33 lata.

T-shirty w zależności od kolekcji kosztują około 20$ (65 PLN). Do nabycia są też grafiki. Każdy internauta może zaprojektować wzór koszulki i wziąć udział w konkursie. Co tydzień sklepowa witryna w Chicago zamienia się w wystawę graffiti. Do firmy Thradless ciągną artyści z całego kraju, żeby móc zaprezentować swoje umiejętności.

Jake i Jeffrey rozważają powrót na uczelnię, ale już nie w charakterze studentów. Biją się o nich najlepsze uniwersytety, które chciałyby powitać ich w gronie wykładowców.

Adres internetowy:
www.threadless.com

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top