Pyszną kanapkę, poproszę – franczyza dla każdego

Są tacy, którzy od razu mają genialny pomysł na przyszłość. Ale są też osoby, którym brak odwagi, cierpliwości i potwierdzenia, że idą w dobrym kierunku. A czasami wystarczy niewiele… Fred DeLuca, gdy jako 17-to letni chłopak myślał o wymarzonych studiach, spotkał dr. Petera Bucka. Dr Buck miał pomysł na biznes, który odmienił los przyjaciela. Pożyczył DeLuce pieniądze na otwarcie sklepu z kanapkami – interesu, który miał przynieść środki na opłacenie studiów Freda. Pomysł wypalił, a co więcej – rozwinął się na tyle, że dzisiaj tysiące ludzi na całym świecie korzysta z niego, bez obaw, że się nie powiedzie. Skąd pewność? Stąd, że biznes funkcjonuje od 1965 r. i ciągle się rozwija.

Idea przyrządzania smacznych kanapek ze świeżych produktów, które klient komponuje sam z pomocą wtajemniczonego w zalety poszczególnych składników artysty kanapkowego, sprawdziła się w 100%.

Alternatywa dla tradycyjnego fast foodu

SUBWAY to silna, rozrastająca się marka, znana z robienia kanapek, które są smaczniejszą i zdrowszą alternatywą dla tłustego fast foodu. To, że klient wchodzi do tej restauracji szybkiej obsługi, jest wynikiem systemu franchisingu SUBWAY, który gwarantuje:

  • zróżnicowane menu,
  • prostotę – istnieje nieskomplikowany system zarządzania restauracją,
  • wsparcie- firma dysponuje narzędziami wspomagającymi swoich franczyzobiorców,
  • kontrolę – właściciele są uczeni, jak używać wyjątkowych metod kontroli, aby wydajniej prowadzić firmę.

Jeśli przystąpimy do systemu franczyzowego, SUBWAY zapewnia udział w dwutygodniowym programie szkoleniowym, który odbywa się w Milford, w stanie Connecticut (po angielsku) lub w jednym z ośrodków szkoleniowych w Miami na Florydzie (po hiszpańsku), w Australii (po angielsku), w Kanadzie (po francusku), a w Niemczech (po niemiecku). Będzie też współpracować w celu znalezienia odpowiedniej lokalizacji pod naszą restaurację oraz obiecuje pomoc w zamówieniu wyposażenia z dostawą.

Trzymać poziom

Jednorazowa opłata licencyjna wynosi 7,5 tys. euro (ok. 31 tys. zł). Do tego potencjalny franczyzobiorca powinien doliczyć koszt wynajmu lokalu o powierzchni min. 60 m2 (optymalnie 80–120 m²) oraz jego wyposażenia. Jeśli będziemy chcieli otworzyć kolejne restauracje tej sieci, możemy dostać zniżkę. Dla franczyzodawcy najważniejsza jest lokalizacja. Restauracje powinny się mieścić w bardzo dobrych punktach miasta z co najmniej 100 tys. mieszkańcami. Dobre są również lokalizacje w powstających jak grzyby po deszczu galeriach handlowych. Kanapkowy franczyzodawca podchodzi do każdego potencjalnego franczyzobiorcy indywidualnie. Zwraca uwagę na jego doświadczenie w handlu, by jak najlepiej ocenić, jak duży sukces może osiągnąć. To pomaga utrzymać dobry poziom każdej restauracji.

Apetyt rośnie w miarę jedzenia

Michael Moritz, właściciel 3 restauracji SUBWAY w Warszawie

Kiedy moja rodzina zdecydowała się wrócić do Polski, brakowało mi moich ulubionych kanapek. Tak więc po zrealizowaniu kilku projektów biznesowych i wyszlifowaniu języka zdecydowałem się sprowadzić SUBWAY do Polski. Szkolenie dla franczyzobiorców 
ukończyłem w roku 1999, a w 2000 r. otworzyłem moją pierwszą restaurację. To była też pierwsza restauracja SUBWAY w całym kraju i okazała się dużym sukcesem, więc otworzyłem kolejne dwie.

W 30 lokalach w Polsce można już zjeść kanapki SUBWAY

Do 2014 r. firma zamierza mieć już 200 franczyzobiorców

Jednorazowa opłata licencyjna: 7,5 tys. euro (ok. 31 tys. zł) dla krajów europejskich. Jeśli zostaniesz zakwalifikowany, możesz dostać zniżkę na dodatkowe lokalizacje.
Miesięczna opłata licencyjna: 8% od obrotu netto
Miesięczna opłata reklamowa: 4,5% od obrotu netto

Franczyzobiorca jest zobowiązany do:

  • uiszczenia wstępnej opłaty franchisingowej
  • znalezienia lokalizacji
  • dostosowania dzierżawionego lokalu
  • dzierżawy bądź zakupu wyposażenia
  • zatrudnienia pracowników i zarządzania restauracją
  • cotygodniowego wnoszenia opłaty licencyjnej w wysokości 8% od obrotu netto
  • cotygodniowego wnoszenie opłaty reklamowej w wysokości 4,5% od obrotu netto na rzecz funduszu reklamowego

Artykuł dodany z programu partnerskiego Łowca

Foto: Subway

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top