- Zgłoszenie do ewidencji działalności gospodarczej w Urzędzie miasta:
– obecnie bez opłat, pełnomicnictwo dla księgowej to już koszt 17 zł
- Otwarcie rachunku bankowego:
– zależnie od banku i oferty od 0 zł do 50 zł za miesiąc prowadzenia rachunku,
- Wyrobienie pieczątki firmowej :
– różnorodność funkcji i kształtów od 20 do 70 zł,
- Biuro rachunkowe – jeżeli nie potrafimy sami prowadzić rachunkowości może to zlecić specjalistycznej firmie.
– od 100 do 2000zł miesięcznie zależnie od wielkości firmy, ilości zatrudnionych, oraz przede wszystkim od formy prowadzonej działalności.
Koszty prowadzenia firmy
Wynajmem powierzchni biurowej różni się w zależności od regionu kraju, oraz lokalizacji naszego biura. Klas A, B, C, D biurowców – które w zależności od miasta różnicują ceny:
średnio około 9 $ za m2 za miesiąc + koszty wspólne około 2 $ miesięcznie,
Reklama. Co by o niej nie powiedzieć to reklamować się trzeba. Olbrzymia liczba form i firm. Oczywiście zaczynamy od strony internetowej. I tutaj w myśl zasady ile płacisz tyle dostajesz. Są ludzie co i za 100 zł już ją zrobią, inni za 500 , cena może się skończyć na kilkudziesięciu tysiącach jeżeli potrzebny będzie duży serwis.
Pozycjonowanie – bardzo ważny element naszej reklamy – im wyżej w wynikach wyszukiwania tym lepiej. Koszt od 50 do 500 zł za słowo miesięcznie w zależności od poziomu trudności.
Reklama w panoramie firm, oraz gazetach i czasopismach specjalistycznych. To, że założyliśmy biznes wiemy narazie tylko my , więc pozwólmy innym poznać nasza ofertę – 100 – 2500zł.
Podsumowując:
17 + 5 + 200 + 450 + 3500 = 4172zł – bardzo ogólnie uśredniając ( bez wyposażenia, oraz innych usług i materiałów)
Zobacz także:
Jak założyć firmę krok po kroku,
Jak nazwać firmę żeby nie żałować