Concierge już nie tylko w hotelu

Na rynku pojawiają się też usługi terytorialne. Ograniczeniem jest tutaj region, kraj lub kontynent. Mamy też do czynienia z usługami profilowanymi, to znaczy związanymi tylko z daną branżą, obejmującymi usługi medyczne, pomoc w domu czy wsparcie w prowadzeniu firmy.

Do agencji assistance może zgłosić się każdy. Najwięcej klientów dostarczają jednak firmom banki, które usługi tego typu dołączają jako bonus do karty. 

Kiedyś był to prestiżowy dodatek oferowany tylko najzamożniejszym klientom. Z czasem spowszedniał i korzystać z niego może przeciętny posiadacz rachunku bankowego.

W efekcie firmy assistance przezywają oblężenie. Jedna z nich miała w 2008 roku 1,85 mln klientów, a w tym skorzystało z jej usług już 1,22 mln osób.

O co proszą klienci?

60% prac typu konsjerż to świadczenie usług doradczych np.: znalezienie wolnych miejsc w hotelach lub dogodnych połączeń samolotowych. 35% zadań wiąże się z organizacją danej usługi lub zakupem produktu. Kolejne 5% to zapytania niestandardowe.

Rynek ten jest bardzo obiecujący. Świadczy o tym fakt, że własne komórki Concierge otwierają przeróżne instytucje.

Adres internetowy:

gazetaprawna.pl

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top